دانش‌بنیان| مدیریت منابع کسب و کارها را نرم‌افزار ایران‌ساخت ممکن کرد

دانش‌بنیان| مدیریت منابع کسب و کارها را نرم‌افزار ایران‌ساخت ممکن کرد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 83806
نرم ‌افــزار مدیریت منابع امــکان محاســبه‌ بهــای تمام‌ شـده کالا را فراهــم می‌ کنــد.

سیدوحید صدرالدینی مدیرعامل شرکت سبز داده افزار با اشاره به این که مدیریت ارتباط با تامین کنندگان از طریق نرم افزار مدیریت منابع ممکن شده است، گفت: نرم افزار مدیریت منابع که یک سامانه برخط و درون سازمانی است می تواند در حوزه مدیریت کسب و کار، خدماتی همچون مدیریـت ارتبـاط بـا تامیـن کننـدگان، خریـد، انبـار و تحلیـل مـواد و کالا ارائه دهد.

 

محاســبه‌ بهــای تمام‌ شـده کالا

شـرکت‌های بازرگانـی و شرکت‌های تولیـدی از ایـن حـوزه بـرای مدیریـت نیازهـای خـود اسـتفاده می ‌کننـد. در سـازمان‌های پروژه‌ محـور نیـز فرآیندهـای خریـد مـواد مصالـح و مصــرف آن هــا در پروژه‌ هــای مختلــف توسط نرم افزار مدیریت منابع صورت می گیرد.

 بــه عـلاوه نرم ‌افــزار مدیریت منابع امــکان محاســبه‌ بهــای تمام‌ شـده کالا را بـه کمـک سرشـکن کـردن هزینه ‌هـای مسـتقیم خریـد بـر روی بهـای تمـام شـده هـر یـک از کالاهای خریـداری شـده برحســب وزن ریالــی آن هــا، فراهــم می‌ کنــد.

فرآیندهــای خریــد و تامیــن، ارزیابــی تامیــن کننــدگان و رده‌بنــدی آن هــا، تشــکیل پرونــده الکترونیکـی خـودکار، مدیریـت امـور مالـی و اعتبـاری تامین‌کننـدگان از فرآیندهـای پایـه‌ نرم افزار مدیریت منابع اسـت.

 

ویژگی‌های منحصر به فرد

تعریف، طبقه‌ بندی و کدینگ کالا، مدیریت فرآیند خرید، محاسبه‌ خودکار پیشنهاد خرید بر اساس الگوریتم‌های پیش بینی، خرید بر اساس سابقه‌ مصرف کالا، ‌مدیریت حداقل موجودی و نقطه‌ سفارش نیز از دیگر کاربردهای نرم افزار مدیریت منابع است.

از سوی دیگر در سازمان‌ های تولیدی و صنعتی که تجهیزات و ماشین‌آلات تولیدی گران ‌قیمتی دارند، خرابی‌ های اتفاقی باعث صدمه‌ مالی هنگفتی به سازمان وارد می کند. به همین علت نگهداری و تعمیرات به موقع هم باعث طول عمر بیشتر ماشین ‌آلات می‌ شود و هم ثبات روند تولید و عملیاتی بودن سازمان را تضمین می ‌کند.

سیستم مکانیزه‌ نگهداری و تعمیرات نرم‌ افزار مدیریت منابع، کلیه اطلاعات مورد نیاز تجهیزات را ثبت و نگهداری کرده و با توجه به اطلاعات ثبت شده، برنامه ‌ریزی‌ نگهداری و تعمیرات  را با بالاترین کارایی و در نظر گرفتن محدودیت‌های منابع سازمان انجام می ‌دهد و در آخر گزارش‌های دقیق و کاملی به مدیریت جهت تصمیم‌ گیری و اطلاع از وضعیت تجهیزات سازمان ارائه می ‌دهد.

 

صادرات نرم افزار

این مدیر حوزه دانش بنیان با بیان این که نرم افزار مدیریت منابع طراحی شده در شرکت سبز داده افزار چند زبانه است، توضیح داد: با توجه به این که زبان های عربی و انگلیسی نیز در نرم افزار تعریف شده، قابلیت صادرات نیز وجود دارد و هم اکنون در کشور امارات از این نرم افزار استفاده می شود.

نرم افزار مدیریت منابع تولید شده در شرکت سبز داده افزار به مراتب از نمونه های خارجی ارزان تر است اما همان قابلیت ها را در خود جا داده است و حدود 20 فرصت شغلی نیز در فرآیند طراحی آن به صورت مستقیم مشغول به کار شده اند.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌ رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
دانش‌بنیان| مدیریت مالی و اداری شرکت‌ها را یک سامانه ایران‌ساخت آسان کرد
دانش‌بنیان| مدیریت مالی و اداری شرکت‌ها را یک سامانه ایران‌ساخت آسان کرد
01/02/24 - 18:36
دانش‌بنیان| دقت محاسبه‌های مالی با نرم‌افزار یکپارچه ایران‌ساخت افزایش یافت
دانش‌بنیان| دقت محاسبه‌های مالی با نرم‌افزار یکپارچه ایران‌ساخت افزایش یافت
00/07/28 - 08:54
نرم‌افزاری دانش‌بنیان طراحی شد تا مدیریت کسب و کارها بهینه شود
نرم‌افزاری دانش‌بنیان طراحی شد تا مدیریت کسب و کارها بهینه شود
99/12/02 - 09:20
بیشتر بخوانیم